Co to jest Revenue Management?
To metoda optymalizacji przychodów i kosztów z wynajmu apartamentów. Umożliwia skuteczne prognozowanie popytu i podaży, a co za tym idzie – ustalanie odpowiednich cen noclegu. Dzięki tej metodologii będziesz mieć możliwość uzyskania możliwie jak najwyższych przychodów, a do tego dowiesz się, co w Twojej działalności generuje koszty, a co przynosi zyski.
W ten sposób będziesz w stanie nie tylko określić odpowiednią politykę cenową, ale również zastosować rozwiązania, dzięki którym zwiększysz dochody, trafisz do odpowiedniej grupy docelowej, a także sprawdzisz, jak Twoja oferta prezentuje się na tle konkurencji.
Czy pełne obłożenie to zawsze sukces?
Choć każdy z wynajmujących apartamenty chciałby zawsze mieć jak największe obłożenie, nie zawsze doskonały wynik w tym zakresie przynosić będzie najwyższy możliwy zysk. Wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie – czy maksymalna liczba gości w hotelu będzie rzeczywiście opłacalna, jeżeli zapłacą oni zaledwie połowę ceny, jakiej można oczekiwać za wynajem apartamentu? Nie, dlatego też Revenue Management jest tak istotny – pozwoli Ci nie tylko ustalić odpowiednią politykę cenową, ale również wdrożyć rozwiązania, które zachęcą klientów do skorzystania z Twojej oferty. Utrzymywanie odpowiedniego obłożenia w roku zmniejszy dodatkowo koszty związane z eksploatacją apartamentu oraz ilość ewentualnych usterek wynikający z zużycia apartamentu.
Co wpływa na cenę?
Rozwiązań i elementów, które mogą wpłynąć na cenę oraz zainteresowanie klientów jest bardzo wiele. Na większość z nich nie mamy wpływu, jak np. pogoda, wydarzenia w mieście czy ceny naszej konkurencji. Część z nich możemy zmienić i wybić się na tle innych obiektów. Mowa tutaj między innymi o:
- Udogodnieniach – takie jak darmowe Wi-Fi czy bezpłatny parking są już standardem, warto postawić na coś więcej jak np. darmowy wstęp na pobliski basen czy saunę, zniżka na wycieczki jednodniowe oferowane przez lokalne biuro turystyczne lub możliwość skorzystania z miejsca do grillowania.
- Wyposażeniu apartamentu – nie tylko odpowiednie meble czy sprzęt mają tutaj znaczenie, Gość w trakcie pobytu u nas chce czuć się lepiej niż w domu. Uprzyjemnić naszym Gościom pobyt mogą takie elementy jak: dobrej jakości kosmetyki, ręczniki czy inne wysokiej jakości produkty jak np. ekspres do kawy. Jeśli posiadamy apartamenty w górach dobrym atutem będzie pomieszczenie do przechowywania nart, a nad morzem parawan na wyposażeniu apartamentu.
- Atrakcje turystyczne – na lokalizację apartamentu mamy wpływ tylko przy jego kupnie, natomiast jeśli nasz apartament nie jest usytuowany zaraz obok głównych atrakcji warto poinformować Gości o innych wartych uwagi miejscach w okolicy naszego apartamentu. Centrum miasta nie zawsze jest celem wyjazdów o charakterze turystycznym, czasami Goście chętniej wybiorą apartament położony w pobliżu parku, ale z dobrym połączeniem z centrum.
- Dodatkowe usługi – komfortowym rozwiązaniem może okazać się możliwość wykupienia dodatkowego sprzątania w trakcie pobytu lub śniadania prosto do apartamentu. Goście docenią również rabaty, jakie im zaoferujesz, w tym przypadku możemy oferować zniżki na miejscowe atrakcje i restauracje lub na kolejne pobyty.
Jak kontrolować ilość rezerwacji?
Najlepiej poprzez współpracę ze specjalistami w tej dziedzinie.
W RentPlanet stosujemy autorskie działania z dziedziny Revenue Managementu, które pozwalają nam kompleksowo zarządzać wynajmowanymi nieruchomościami. Nie tylko dbamy o kontrolowanie ilości rezerwacji, ale również ustalamy optymalną cenę (w oparciu o 150 czynników!) i opracujemy strategię, dzięki której zyskasz możliwie najwyższe przychody z wynajmu, generując przy tym jak najniższe koszty – mówi Nikola Wojtyła Revenue Manager.
O skuteczności naszych działań świadczy fakt, że byliśmy w stanie zapewnić naszym partnerom średnie roczne obłożenie w 2019 r. na poziomie 71%, a roczny przychód dla właściciela nieruchomości jest w stanie osiągnąć nawet 65 tysięcy złotych.