Najczęściej popełnianie błędy przy wynajmie krótkoterminowym 24.09.2020

Wynajem krótkoterminowy to tylko z pozoru łatwe zadanie. Istnieje wiele przeszkód, które stoją na Twojej drodze i które mogą uniemożliwić Ci znalezienie klientów, a tym samym osiągnąć odpowiedni przychód. Które z nich są najczęściej popełniane przez osoby wynajmujące mieszkanie i w jaki sposób możesz ich uniknąć? Sprawdźmy!

Oszczędny albo mało zachęcający opis

Reklama jest dźwignią handlu – powiedzenie to sprawdza się również przy wynajmie krótkoterminowym. Bardzo istotny jest w tym przypadku prawdziwy i zachęcający opis, dzięki któremu Twoi goście dowiedzą się wszelkich niezbędnych informacji o apartamencie, jego lokalizacji, okolicznych atrakcjach czy udogodnieniach. Częstym błędem jest bagatelizowanie tej kwestii – niektórzy wynajmujący sądzą, że zdjęcia wnętrz będą wystarczające do tego, by zachęcić klientów do wizyty. Tymczasem to opis jest kluczowy i powinien być napisany z pomysłem oraz bez błędów.

Pamiętaj! W opisach apartamentów zawsze podawaj prawdziwe informacje. Kłamstwo, a nawet delikatne podkoloryzowanie z pewnością zostanie zweryfikowane przez klienta i może wpłynąć negatywnie na opinie o Twoich usługach.

Złej jakości zdjęcia apartamentów

Równie ważne są oczywiście zdjęcia – estetyczne, pokazujące prawdziwe oblicze Twoich apartamentów i zrobione odpowiednim sprzętem. To one są wizytówką Twojej oferty i zachęcają do odwiedzin. Dlatego też przygotuj się do ich wykonania, posprzątaj wnętrza i nie spiesz się – z pewnością będzie to miało przełożenie na zainteresowanie wynajmem apartamentów.

Niewłaściwa komunikacja z gośćmi

Każdy z Twoich gości musi być dla Ciebie najważniejszy, dlatego konieczne jest zadbanie o odpowiednią komunikację. Niestety, wielu właścicieli popełnia liczne błędy w tym aspekcie, do których zaliczamy nieodpowiadanie na komentarze czy maile, wyniosłość oraz lekceważący stosunek do klienta. To z pewnością nie pomoże Ci w zdobyciu dobrych opinii i zwiększeniu przychodów.

Niewłaściwe albo niepełne wyposażenie wnętrz

Kolejnym błędem jest zaniedbanie jakości aranżacji – nikt z nas nie rodzi się od razu projektantem, ale liczne inspiracje, dostępne np. w Internecie, pomagają w stworzeniu wspaniałych warunków i wystroju. Do błędów zaliczamy też udostępnienie wynajmującym apartament zepsutego sprzętu czy braki w wyposażeniu – np. w zakresie środków czystości, ręczników czy papieru toaletowego.

Ignorowanie sugestii klientów

To bardzo częsty błąd – podejście typu „ja wiem lepiej” jest pierwszym krokiem ku przepaści. Wsłuchiwanie się w opinie klientów, analizowanie i poprawianie oferty na bazie ich sugestii może znacząco podnieść jakość Twojej oferty. Uodpornij się więc na krytykę i licz się ze zdaniem innych!

Nieadekwatne ceny

Zbyt tanio w sezonie, zbyt drogo poza nim? Niezmiennie przez okrągły rok? Niepotrzebne, zniechęcające klientów opłaty dodatkowe? To częste błędy, których należy unikać – optymalizując ceny w odpowiedni sposób, zyskasz szanse na wielu gości i odpowiednio wysokie zyski.

Chcąc uniknąć tych i innych błędów oraz nie martwić się wynajmem, skorzystaj z oferty RentPlanet – nasi specjaliści zadbają o to, aby Twój wynajem apartamentów był perfekcyjny pod każdym względem!

 

newsletter

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez RENTPLANET APARTMENTS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Św. Mikołaja 7, 50-125 , Wrocław , Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Niezbędne pliki cookies

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert lub dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa, m.in.: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć. Te pliki są wymagane do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Nie wymagają Twojej zgody.

Analityczne pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Wyrażając zgodę na te pliki cookies, zgadzasz się na przetwarzanie danych dotyczących Twojej aktywności na stronie w celach analitycznych.

Marketingowe pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące aktywności użytkownika, produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Zgoda na te pliki cookies oznacza, że Twoje dane mogą być używane do personalizacji reklam oraz analizy skuteczności naszych kampanii reklamowych.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane