Oszczędny albo mało zachęcający opis
Reklama jest dźwignią handlu – powiedzenie to sprawdza się również przy wynajmie krótkoterminowym. Bardzo istotny jest w tym przypadku prawdziwy i zachęcający opis, dzięki któremu Twoi goście dowiedzą się wszelkich niezbędnych informacji o apartamencie, jego lokalizacji, okolicznych atrakcjach czy udogodnieniach. Częstym błędem jest bagatelizowanie tej kwestii – niektórzy wynajmujący sądzą, że zdjęcia wnętrz będą wystarczające do tego, by zachęcić klientów do wizyty. Tymczasem to opis jest kluczowy i powinien być napisany z pomysłem oraz bez błędów.
Pamiętaj! W opisach apartamentów zawsze podawaj prawdziwe informacje. Kłamstwo, a nawet delikatne podkoloryzowanie z pewnością zostanie zweryfikowane przez klienta i może wpłynąć negatywnie na opinie o Twoich usługach.
Złej jakości zdjęcia apartamentów
Równie ważne są oczywiście zdjęcia – estetyczne, pokazujące prawdziwe oblicze Twoich apartamentów i zrobione odpowiednim sprzętem. To one są wizytówką Twojej oferty i zachęcają do odwiedzin. Dlatego też przygotuj się do ich wykonania, posprzątaj wnętrza i nie spiesz się – z pewnością będzie to miało przełożenie na zainteresowanie wynajmem apartamentów.
Niewłaściwa komunikacja z gośćmi
Każdy z Twoich gości musi być dla Ciebie najważniejszy, dlatego konieczne jest zadbanie o odpowiednią komunikację. Niestety, wielu właścicieli popełnia liczne błędy w tym aspekcie, do których zaliczamy nieodpowiadanie na komentarze czy maile, wyniosłość oraz lekceważący stosunek do klienta. To z pewnością nie pomoże Ci w zdobyciu dobrych opinii i zwiększeniu przychodów.
Niewłaściwe albo niepełne wyposażenie wnętrz
Kolejnym błędem jest zaniedbanie jakości aranżacji – nikt z nas nie rodzi się od razu projektantem, ale liczne inspiracje, dostępne np. w Internecie, pomagają w stworzeniu wspaniałych warunków i wystroju. Do błędów zaliczamy też udostępnienie wynajmującym apartament zepsutego sprzętu czy braki w wyposażeniu – np. w zakresie środków czystości, ręczników czy papieru toaletowego.
Ignorowanie sugestii klientów
To bardzo częsty błąd – podejście typu „ja wiem lepiej” jest pierwszym krokiem ku przepaści. Wsłuchiwanie się w opinie klientów, analizowanie i poprawianie oferty na bazie ich sugestii może znacząco podnieść jakość Twojej oferty. Uodpornij się więc na krytykę i licz się ze zdaniem innych!
Nieadekwatne ceny
Zbyt tanio w sezonie, zbyt drogo poza nim? Niezmiennie przez okrągły rok? Niepotrzebne, zniechęcające klientów opłaty dodatkowe? To częste błędy, których należy unikać – optymalizując ceny w odpowiedni sposób, zyskasz szanse na wielu gości i odpowiednio wysokie zyski.
Chcąc uniknąć tych i innych błędów oraz nie martwić się wynajmem, skorzystaj z oferty RentPlanet – nasi specjaliści zadbają o to, aby Twój wynajem apartamentów był perfekcyjny pod każdym względem!