W jaki sposób RentPlanet wspiera w tym zakresie swoich partnerów?
Serwisów, firm, czy prywatnych właścicieli oferujących mieszkania na wynajem krótkoterminowy przybywa z roku na rok, a co za tym idzie - konkurencja jest coraz większa. Oznacza to, że nawet lokale o wysokim standardzie, położone w interesującej lokalizacji, wymagają odpowiedniej promocji tak, by oferta ich wynajęcia dotarła do odpowiednio sprofilowanej grupy odbiorców. Dobór narzędzi nie jest jednak przypadkowy – stawiamy tylko na te rozwiązania, które zapewniają oczekiwaną skuteczność oraz zadowalający wskaźnik konwersji kosztów reklamy na ilość i cenę rezerwacji. Powodem tego jest m. in. fakt, że ze wszystkimi klientami rozliczamy się w systemie prowizyjnym, dlatego także dla nas jest bardzo istotne, by każdy z apartamentów przyniósł maksymalne przychody.
Krok 1 – odpowiednio przygotowany opis
Pierwszym krokiem jest sporządzenie właściwego opisu apartamentu, wykonanie profesjonalnej sesji zdjęciowej, a nierzadko przygotowanie wirtualnego spaceru. Komplet materiałów promujących apartament publikowany jest nie tylko na naszej platformie, ale też na łamach ponad 200 serwisów partnerskich, w tym Booking.com, Airbnb.pl oraz Expedia.com. Jednak dzięki zadowolonym i systematycznie powracającym gościom, a także prowadzonym regularnie działaniom marketingowym coraz większy udział w dokonywanych rezerwacjach ma nasza własna platforma, co pozwala ograniczyć koszt prowizji dla zewnętrznych serwisów pośredniczących.
Krok 2 – dodatkowe działania wspierające
Zamieszczenie odpowiednio przygotowanego opisu apartamentu to oczywiście nie jedyne działania podejmowane przez RentPlanet. Prowadzimy także stałą współpracę z agencją PR oraz specjalistami z zakresu SEO, realizujemy kampanie w social mediach oraz działania SEM. Dodatkowo, współpracujemy z biurami podróży, a także firmami, które posiadają swoje biura w okolicy apartamentów, którymi zarządzamy. Dystrybuujemy również oferty korporacyjne. Technologia umożliwia nam nie tylko oferowanie mieszkań na różnych serwisach, ale także prowadzenie pogłębionej analityki, dzięki której wiemy, m. in. skąd są goście oraz w jaki sposób trafili na naszą ofertę. W ten sposób możemy na bieżąco podejmować działania skupione wokół danego regionu lub państwa, zaangażować odpowiednie serwisy pośredniczące i właściwie pozycjonować ofertę.
W dotarciu do klientów pomaga nam również stała obecność na łamach mediów, w tym m.in. nieruchomosci.dziennik.pl, housemarket.pl, najlepszedomy.pl, dobrzemieszkaj.pl, nieruchomosci.biz czy propertyinwestycje.pl, a także stale prowadzone działania z zakresu digital marketingu, dzięki którym systematycznie wzrasta liczba wizyt na stronie rentplanet.pl.
Co równie istotne, stale monitorujemy rynek, w tym działania konkurencji. Pozwala nam to reagować na zachodzące na rynku zmiany i dostosowywać model działania do oczekiwań naszych partnerów oraz gości apartamentów. Współpracujemy przy tym nie tylko z polskimi, ale też zagranicznymi podmiotami, systematycznie szukamy nowych rozwiązań, a już wkrótce planujemy wdrożenie nowego, innowacyjnego narzędzia, do którego dotychczas miały dostęp tylko duże sieci hotelowe. Wpłynie ono znacząco na jakość świadczonej obsługi, a tym samym satysfakcję naszych gości.
Krok 3 – promocja dostosowana do lokalu
Niektóre apartamenty, ze względu na swoje położenie oraz standard wykończenia, cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem, bez względu na stosowane metody promocji. Inne lokale wymagają jednak większego zaangażowania. W ich przypadku intensyfikujemy działania marketingowe tak, by osiągnąć zakładane wyniki, zarówno jeśli chodzi o prognozowane obłożenie, jak i estymowaną stopę zwrotu. Należy mieć bowiem na uwadze, że specyfika danego lokalu ma zasadniczy wpływ na atrakcyjność samej oferty, tempo sprzedaży czy wysokość ceny. Między innymi z tego powodu stale wprowadzamy kolejne rozwiązania, które mają wesprzeć promocję zarządzanych przez nas nieruchomości. Przykładowo w kilku lokalizacjach zdecydowaliśmy się na wprowadzenie pakietów pobytowych – nasi goście mogą liczyć na dodatkowe profity wliczone w standardową cenę noclegu, w tym m. in. śniadanie czy zniżki na wybrane, regionalne atrakcje.