Ile zarabia się na wynajmie krótkoterminowym? 17.07.2019

Rynek najmu krótkoterminowego i rynek hotelarski stale rosną – według szacunków Emmerson Evaluation, do końca 2019 r. liczba pokoi w Polsce wzrośnie o 30% względem bazy dostępnej na koniec 2016 r., a w niektórych regionach przyrost ten znajdzie się na poziomie nawet 50%.

Co to oznacza w praktyce? Inwestowanie w nieruchomości bez wątpienia nadal się opłaca.

Bazując na wynikach opisanych w „Raport 2018: Rynek Hotelarski w Polsce” coraz większą popularnością cieszy się w Polsce turystyka weekendowa, co stanowi świetną okazję dla właścicieli nieruchomości przeznaczonych na wynajem na doby. Wśród osób, które decydują się na ten rodzaj wypadów 44% stanowią te, które chcą odkrywać nowe rzeczy, 28% poznawać miasta, 25% szuka spokoju oraz wytchnienia, zaś dla 23% istotna jest możliwość spędzenia wolnego czasu z dziećmi oraz opcja zwiedzenia miejsca o walorach zabytkowych. Mając na uwadze te oczekiwania, największą popularnością wśród turystów weekendowych cieszą się Trójmiasto, Warszawa, Wrocław, Kraków oraz Toruń. O tym, które z nich zajmują pierwsze trzy miejsca w rankingu decyduje jednak cel wyprawy. W przypadku zabytków największym zainteresowaniem cieszy się Kraków oraz Wrocław. Pod kątem oferty gastronomicznej Kraków oraz Trójmiasto. Wśród lokalizacji bogatych w atrakcje dla najmłodszych prym wiedzie Trójmiasto.

Dla każdej z tych grup opcja wynajęcia apartamentu, zamiast pokoju hotelowego, oznacza większy komfort oraz swobodę pobytu. Z kolei w przypadku rodzinnych wypadów nieoceniony będzie dostęp do pralki, czy w pełni wyposażonego aneksu kuchennego. To natomiast zapewnia szerokie możliwości właścicielom apartamentów przeznaczonych na wynajem krótkoterminowy.

Ile zarabia się na wynajmie krótkoterminowym?

Choć wysokość przychodu czy też stopień obłożenia w skali roku zależą od wielu czynników, dzięki wsparciu profesjonalnego zarządcy, właściciel mieszkania może liczyć na roczny przychód wynoszący nawet 60 - 65 tys. zł, w zależności m. in. od lokalizacji nieruchomości i jej standardu wykończenia. Mając jednak na uwadze średnie obłożenie wszystkich apartamentów, którymi zarządzamy jako RentPlanet, wyniosło ono w minionym roku 75%. Dla porównania, według wyników raportu firmy STR, w tym samym okresie w przypadku hoteli w Warszawie wyniosło ono 75,3%. Pokazuje to jednoznacznie, jak olbrzymi potencjał drzemie w wynajmie krótkoterminowym. Potwierdza to również Raport Property Index, Overview of European Residential Markets autorstwa firmy doradczej Deloitte. Wynika z niego, że w Polsce 15,3% wszystkich lokali to te, które przeznaczone są na wynajem.

Jak w RentPlanet szacujemy stopę zwrotu oraz obłożenie?

We współpracy z naszymi klientami polegamy na prognozach stworzonych w oparciu o doświadczenie działu Revenue Management oraz danych historycznych i raportów rynkowych. Prognozy obejmują zakładane w poszczególnych latach obłożenie lokalu oraz oczekiwaną roczną stopę zwrotu, która zazwyczaj oscyluje wokół poziomu 6-8%. Należy jednak podkreślić, że dla każdego mieszkania opracowujemy dedykowaną politykę cenową. Powstaje ona na podstawie analizy rynkowej, w tym konkurencyjnych ofert apartamentów do wynajęcia oraz hoteli. Jednak przede wszystkim bazujemy na wiedzy naszego doświadczonego zespołu Revenue Management. Korzystamy równocześnie z ogólnodostępnych, jak i autorskich narzędzi, które dzięki specjalnym algorytmom monitorują w trybie 24/7 blisko 150 zmiennych, w tym m. in. pogodę, wydarzenia w danej lokalizacji, itp. Na podstawie bieżącej analizy podejmujemy decyzje dotyczące obniżenia lub podwyższenia ceny noclegu w danym apartamencie tak, by generował on maksymalny przychód. W ten sposób ceny poszczególnego mieszkania potrafią ulec zmianie nawet 4 razy w ciągu doby.

„Revenue Management to metoda pracy określana nierzadko mianem strategii działania, której celem jest optymalizacja procesu sprzedaży w celu wygenerowania jak najwyższych przychodów. W tym celu prognozowane jest m. in. zapotrzebowanie na konkretne usługi wśród potencjalnych konsumentów, co pozwala firmom zarządzać wysokością ceny, marży, a także kierować ofertę do konkretnie sprofilowanych grup, we właściwym czasie.”

Taka polityka działania ma na celu opracowanie wiarygodnych i miarodajnych prognoz, satysfakcjonujących zarówno właścicieli nieruchomości, jak i RentPlanet. Potwierdzeniem skuteczności tego sposobu działania jest m. in. średnie roczne obłożenie w apartamentach, którymi zarządzamy. W 2018 roku wyniosło ono we Wrocławiu prawie 84%, w Zakopanem 70%, a w Szklarskiej Porębie 69%.

Co istotne, powyższe obłożenie wypracowano przy cenie za nocleg wynoszącej ponad 230 zł we Wrocławiu, ponad 220 zł w Zakopanem oraz blisko 200 zł w Szklarskiej Porębie. Statystyczne jest to kilka procent więcej niż wyniósł średni koszt noclegu w tych lokalizacjach, dzięki czemu w ostatnim roku nasi klienci osiągnęli zauważalnie wyższy przychód.

Jak RentPlanet zapewnia obłożenie w zarządzanych apartamentach?

Wszystkie apartamenty znajdujące się w naszej bazie promujemy w podobny sposób, z wykorzystaniem tych samych narzędzi, dbając o zadowolenie oraz wysokie przychody wszystkich właścicieli, którzy z nami współpracują. Należy mieć jednak na uwadze, że niezależnie od starań zarządcy, finalna decyzja o wyborze zawsze znajduje się po stronie gości.

newsletter

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez RENTPLANET APARTMENTS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Św. Mikołaja 7, 50-125 , Wrocław , Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Niezbędne pliki cookies

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert lub dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa, m.in.: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć. Te pliki są wymagane do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Nie wymagają Twojej zgody.

Analityczne pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Wyrażając zgodę na te pliki cookies, zgadzasz się na przetwarzanie danych dotyczących Twojej aktywności na stronie w celach analitycznych.

Marketingowe pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące aktywności użytkownika, produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Zgoda na te pliki cookies oznacza, że Twoje dane mogą być używane do personalizacji reklam oraz analizy skuteczności naszych kampanii reklamowych.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane